28juli2010

Alla inlägg under september 2009

Av 28juli2010 - 27 september 2009 18:45

Lördagen den 6:e okt... Hur min kära J började sin dag vet jag inte riktigt. Men troligtvis började den ganska tidigt, med en relativt lång bilresa. Jag började min dag med att ta en lång promenad med två arbetskamrater, vilket gjorde gott för min nervositet. Vid ganska exakt 11 så körde det upp en bil på garageuppfarten och ut kliver en kille som jag spontant tyckte va mycket snyggare i verkligheten än på de få kort jag sett tidigare. Jag slängde på mig en jacka och gick ner för att möta upp, där fick jag en kram och sen satte vi oss i bilen för att köra mot Göteborg och Liseberg. Att betala p-avgiften blev ett större företag och jag blev lämnade med en fin fin bil inklusive bilnycklarna medan J gick iväg för att växla pengar.

 

Att åka till Liseberg på hösten är verkligen något jag rekomenderar. Trots att detta va en solig och fin höst dag var det inte speciellt mycket folk där och köerna var som mest på 15 min till Balder och kanonen. Vi mjukstartade iaf med ett åk i lisebergsbanan. Sen flöt resten av dagen på i karusell efter karusell. Vi hann med alla de större åkatraltonerna flera gånger om under dagen. Vi sprang på en kompis till mig och dessutom lyckades jag träffa delar av J:s släkt redan på första "dejten". Höll mig dock lite i bakgrunden, det blir en lite konstig situation. Hur presenterar man någon som man aldrig träffat innan. Vi hade ju inte ens någon uttalad dejt utan det var ju bara en dag på liseberg. Vi åkte iaf Colerado med J:s kusinbarn och det blev ju en storry för sig, då denna stannde och vi fick klättra ut.

 

Under en period under eftermiddagen blev det väldigt många åk i FlumeRiden det var nog här som vi satt som närmast, det var här det blev lite oskyldig närkontakt. Det blev en match att hålla sig så torr som möjligt samtidigt som man ville få den andra så blöt som möjligt. Vi bytte oxå plats hela tiden, den ena satt fram den andra bak, vi satt i varandras knä osv. På kvällen spelade BWO på stora senen så vi gick dit och fick oss en gratis koncert. Kanske inget favoritband för någon av oss men de har en speciell plats i vårt hjärta efter detta.

 

Det sista vi gjorde innan vi begav oss tillbaka till bilen var en sista tur i berg-o-dal-banan och sen spelade J på lyckohjulet och vann naturligtvis storvinsten.

 

I bilen på väg tillbaka till mig började jag fundera över om detta verkligen skulle vara hejdå men bestämde mig för att det nog inte va vad jag ville. Så jag föreslog att vi skulle hyra en film och käka lite hos mig. Blev ingen hyrfilm...men vi satt och pratade om allt och ingenting hela halva natten. Vid tre tiden på natten började J fundera på om han inte skulle köra hem. Då erbjöd jag honom soffan så han skulle slippa köra, det var ju ändå en resa på ett par timmar. En godnatt puss och några timmars sömn blev det...

 

Vår resa fortsätter... (Men eftersom vi efter denna dag inte varit i från varandra mer än vad nöden kräver, typ jobb i olika delar av landet, så ser vi detta som vår dag. Så vi firar med andra ord två år om någon vecka).

Av 28juli2010 - 27 september 2009 12:57

...det är något som stämmer sååå bra i det här fallet. Skulle ju gjort en massa inbjudningskort nu, men tejpen tog slut så det gick inget bra. Japp det stämmer, jag monterar dem med tejp. Men hade ingen mer dubbelhäftande tejp hemma så  det får vänta Rynkar på näsan Blev iaf klar med fyra innan det sa stopp. Fyra är ju fler än inga, men iaf.

 

I helgen skulle jag prova klänningar i en affär i mina föräldrars stad men när vi kommer dit i lördags så var det inte öppet Obestämd Så det blev inget klänningsprovande i helgen, jag som sett framemot det såååå.

 

Tidigare i veckan försökte jag åter igen få tag på en präst som kan tänka sig att viga oss utanför deras kyrka. Men det verkar riktigt svårt..men någon gång är det vår tur att få allt att flyta. Präst, klänning och inbjudningar.

 

Känns så tråkigt bara när det inte går som man har tänkt, när man planerat något, speciellt när det handlar om bröllopet. Vill ju att allt ska falla på plats smärtfritt då.

 

Ett litet gnäll inlägg, men behövde skriva av mig lite.

 

Kram på er

Av 28juli2010 - 27 september 2009 11:47

Jag har gjort ungefär en tredjedel av inbjudningskorten och ska strax sätta mig och göra en tredjedel till...Tar sin lilla tid det är ju en massa montering. Men alla bitarna är redan till skurna och de flesta bitar som ska stämplas är redan stämplade. Men tar ändå ca fem min för mig att montera ett kort.


    

Till vänster ser ni även de tänkte utseendet på våra festhästen

Av 28juli2010 - 23 september 2009 20:09




  

 

Tävla hos TUMADRE om en årsförbrukning av Garnier's senaste hudvårdsprodukter, Pure Active. Det blir sammanlagt 20 produkter till ett värde av 1500 kr

Av 28juli2010 - 23 september 2009 19:14

För ett tag sen fick jag en tanke om att jag kanske skulle binda min egen brudbukett. Jag är inte florist och har ingen erfarenhet av det..men jag tycker pyssel i alla former är jätte roligt och jag ska inte ha någon jätte komplicerad utformning. Men jag la det på is... Till i helgen då jag nämner för mamma att jag hade funderade på att binda själv. Hon nappa på den totalt och tycker att där kan man ju sprara pengar. Det har hon ju rätt i och jag tycker ju att pyssel i alla former är jätte roligt. Men vågar man verkligen binda sin egen bukett???

 

Jag tänkte att man kan ju köpa sånna där billiga rosor som de säljer på tex Ica och testa binda med det..blir det bra så kanske man skulle ta och göra det...Vore lite roligt att ha gjort sin egen bukett. Min bukett ska bestå av röda rosor, en sån där liten kompakt sak. Jag vill ha hjärtan på snören som hänger ner lite framtill och eventuellt vill jag ha några pärlor bland rosorna.

 

  

Ungefär som den här, men med färre "hjärtan"

bild lånad på google

 

Av 28juli2010 - 23 september 2009 07:11

Jag funderar på att ha dessa söta små hjärtan på buffé bordet. Har ju inte hunnit säga så mycket om maten än men tanken är att vi ska ha förrätt, grillbuffé, efterrätt och senare på kvällen tårta, eventuellt även nattamat...Så dessa hjärtan tänkte jag att vi kunde använda som "menykort". Alltså där man kan skriva vad det är för mat och vad den innehåller....


  

bilden lånad från mixin.se

Mat
Av 28juli2010 - 22 september 2009 21:54

Jag vet inte riktigt hur mycket jag ska avslöja här. Vill inte avlöja mig själv, men om du trillar in på den här bloggen och mot förmodan känner igen det jag skriver om. Håll det för dig själv, framför allt fråga ingen som känner mig om jag ska gifta mig. Det är ändå ingen som vet och nej jag vill helst inte ens väcka den tanken hos dem!! Så för att skriva om det jag verkligen hade tänkt.

 

För ganska exakt 6 år sedan, någon gång under tidig (augusti, september) höst -03 damp det ner ett mail i min inbox på spraydate. Vad som stod skrivet i det här mailet kommer varken jag eller min älskade ihåg men mailen blev fler och ganska långa... Mailen kom inte alltid så tätt, men de dök alltid upp, ibland ofta och ibland mer sällan men kontakten fanns där. Stundtals dejtade jag, stundtal dejtade J vilket vi var öppna med och då blev oxå kontakten mer sporadisk. Stundtals pratade vi skämtsamt om att vi borde åka iväg och åka skidor tillsammans, eller att vi borde göra något, men det var aldrig något seriöst så vi träffades aldrig. Under årens gång byttes mailen mot msn där vi med jämna mellanrum chattade med varandra och även här gick det i perioder...

 

Så en oktober dag fick jag för mig att jag bara var tvungen att åka till Liseberg. Jag frågade alla jag kunde komma på men det var igen som var intresserad eller som kunde. Jag var inte ute i speciellt god tid så jag får väl skylla mig själv. Idag är jag tacksam alla de vänner som tackade nej till en dag på Liseberg i början på oktober -07

 

...den 4:e oktober blev allt dock mer seriöst, tack vare alla nej från vänner slängde jag iväg ett spontan meddelande på msn till J, "Vad sägs om liseberg på lördag". Han tackade ja med en gång, det bestämdes att han skulle plocka upp mig vid 11-tiden på lördags förmiddagen, i detta läge bytte vi telefonnummer så vi lätt skulle kunna få tag på varandra om det hände nått eller om J behövde hjälp att hitta. Jag hade hunnit flytta ett par omgångar under de här åren (vi har dock aldrig bott i samma stad) och nu bodde vi på var sin sida om vårt avlånga men smala land...

 

Fortsättning följer

Av 28juli2010 - 22 september 2009 19:34

Vad tror ni, vågar man sy upp en klänning som man inte har provat. Har fått ett bra pris på denna klänning med små ändringar. Vill tex ha snörning i ryggen, utan släp (utomhus bröllop) och blommorna vill jag nog ha vita. Men då till problemet, jag har inte provat denna eller ens någon klänning som är lik denna, har helt enkelt inte hittat någon...vågar man då beställa en??? En annan fråga är oxå om man ska ha en lite kortare eller en lång klänning, med tanke på att vi ska vara ute och dessutom anlända i båt.



  

min dröm

Ovido - Quiz & Flashcards