28juli2010

Direktlänk till inlägg 18 maj 2010

Fullt upp i fredags

Av 28juli2010 - 18 maj 2010 20:20

Nu händer det saker med bröllopet, detta tack vare att vi just nu inte kan göra något med huset...Vilket är både positivt och negativt...


I fredags hade jag en späckad dag.


Jag hann med både florist, bageri och frisör, samt optiker besök. Det sista har ju inte något med bröllopet att göra, men det var riktigt trevligt att träffa frisören och bli lite ompysslad. vi pratade igenom frisyren och jag tror det kommer att bli toppen bra...men visst känns det lite pirrigt att inte kunna se hur det kommer att se ut :S men jag litar på min frisör. Hon ska även sminka mig...ska ha en lätt sminkning som ser naturlig ut, men som håller hela dagen. Sen klippte jag mig lite och plockade ögonbrynen, något jag aldrig gjort förut=)


På Bageriet gick det bra, hade mest lite frågor om vilka ställningar som passar med den typ av tårta som vi funderat på. Samt pris och dekorationer. Så jag tog med mig infon hem och ska diskutera med J. Några veckor innan bröllopet ville de har in beställningen, så det tar vi när vi kommer hem...


Hann bara med en florist, men priset va bra och vi har ändå tänkt beställa blommorna till dekorationen där (de är nog billigare än de renodlade floristerna i stan) så vi kommer med största sannolikhet att beställa blommorna där. En bukett med stora röda rosor, med lite hjärtan på tråd och pärlor på silvertråd, röda rosor till dekoration, samt hjärtan på tråd. Måste räkna på hur mycket som behövs, måste även provduka så jag vet om hjärtan på snöre kan klippas av och lägga på borden kvällen innan...hade ju även varit bra om rosorna klarar en natt i ett vattenglas...


Igår var jag dessutom iväg i pärlbutiken för att köpa pärlor. Jag hade tänkt...nä just det bloggen läses ju av fler :P Jag ska trä vita pärlor på silvertråd som ska användas till buketten..Ska inte avslöja för mycket så säger inte mer än så =)


Det känns som att mycket löser sig, så jag tror nog vi kan åka bort och kopla av utan att ha för mycket att gruva på. Borde snart börja packa tror jag...


Strax får vi reda på om namnet gått igenom oxå, spännande...


Nu är det sista veckan att anmäla sig...har fortfarande en del som vi inte hört ett ljud i från...lite märkligt kan jag tycka eftersom vi skickade inbjudningarna redan i mitten på februari...Hittills har vi endast fått tre nej, vilket känns bra. Sen har vi ju några äggsjuka hönor oxå :P hihi nä, men tre stycken som är bjudna väntar tillökning dagarna runt bröllopet så de kan ju inte ge besked förrens typ dagen innan eller samma dag. Men alla har sagt att de kommer om de typ inte ligger på BB =) Bra uppslutning. Hur har ni gjort, har ni ringt runt till de som inte svarat när tiden gått ut??

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av 28juli2010 - 6 september 2010 19:45

Vår dag tolkad av våra helt fantastiska fotografer. De har själva valt ut bilderna för att beskriva dagen, själva har vi fått över 1600 bilder att titta på.   Här har ni länken till inlägget... http://sommarnatt.blogg.se/2010/september/det-var-...

Av 28juli2010 - 1 augusti 2010 10:15

...var helt fantastisk. Det hade inte gått att göra det bättre på något vis. Från och med nu är det en anna blogg som gäller...   http://sommarnatt.blogg.se/   Här kommer jag att fortsätta blogg om min resa genom livet. Nu mera som Fru!! Det ...

Av 28juli2010 - 19 juli 2010 21:27

Ja i söndag eftermiddag kom Maria som ska fota oss på vår stora dag hit för att kika läget lite. Dels titta sig om kring här på tomten och sen var vi väven ute på "berget" för att kika, där kan nog bli några riktigt fina bilder... hamnen är oxå väldi...

Av 28juli2010 - 14 juli 2010 08:52

Idag är det två veckor kvar....om två veckor vid den här tiden sitter jag hos frisören...Kommer nog att vara lagom nervös =) Dock känner jag mig väldigt lugn just nu. Har inte så mycket att göra, nästa så jag är orolig att jag har glömt något jätte v...

Av 28juli2010 - 11 juli 2010 22:15

Jag har verkligen inte trott att jag skulle få någon möhippa, jag har inte ens hoppats, även om jag nu på slutet kännt mer och mer att jag nog vill ha en. Men jag har förlikat mig med tanken. Mina vänner bor från Trelleborg till Stockholm, från Göteb...

Ovido - Quiz & Flashcards