28juli2010

Alla inlägg under juni 2010

Av 28juli2010 - 23 juni 2010 16:17

Det blir ju lite halvtråkiga inlägg just nu då jag inte vill visa bilder på det sista finslipade detaljerna så som ring, eller för den delen... Provdukningen jag gjorde igår. Var ju tvungen att se om mina tankar fungerar i praktiken och det gjorde de. Det kommer bli jätte fint. Kan ju avslöja att det innehåller glas, ljus, vatten, rosor och hjärtan på tråd.

Av 28juli2010 - 23 juni 2010 16:08

I fredags var vi iväg för att hämta vigselring och lämna in våra förlovningsringar...ja jag vet det är långt innan och detta leder till att jag nu kommer att vara ringlös i över en månad :S Men eftersom vi har köpt vigselring i en annan stad och vi hade vägarna förbi i fredags och i tisdags passade det ganska bra att läma in och hämta dem redan nu. Är ju skönt om man kan slippa köra en extra vända.


Men det känns helt klart naket, hela helgen fick jag påminna mig om att jag inte har tappat den utan att det är helt rätt att den inte sitter där. Fnderar på att köpa någon liten billig ring att ha så länge...


Måste säga att vigselringen är såååå fin, helt fantastiskt gnistrande och fin. Tanken var ju att Johan skulle köpa den, men jag var ju med när vi hittade den, funderade faktiskt på att inte titta på den i fredags, men jag kunde inte låta bli...var ju tvungen att prova den oxå...Men nu har Johan lagt undan den, har ingen aning om vart och det är nog bra, hade gärna tittat mer på den. LÄNGTAR!!!

Av 28juli2010 - 18 juni 2010 10:14

Nu är vi tillbaka till verkligheten och det med besked. Allt satte igång i högt tempo med en gång. Bröllopsplaner och husplaner är det som vi bryr våra huvuden med just nu..


Igår satt jag och pulade med silvertråd och vita pärlor...Jag gjorde sammanlagt fyra trådar. Tanken är att två ska vara i brudbuketten och två till håret (bättre gör lite för mycket än lite för lite) Jag fixade och trixade även med lite annat smått och gott.


Blir det dåligt väder i helgen kommer festhäfterna att bli klara, underbart. Sen är det bara namnlapparna till bordsplaseringen kvar som måste göras. Elin har lovat hjälpa mig, Tack!!


Funderar även på att göra menykort i passaden färg och form, som kan stå på buffébordet, men det får nog bli om jag har tid. Borde man skriva i festhäftet vad som bjuds???


Närmast på schemat står...

-  provduka

-  beställa tårta (slutlig beställning)

-  beställa blommor (brudbukett och dukning, rosor och hjärtan på tråd)

- boka Johans kläder (försökte göra det innan vi åkte, men mitt i studentider tyckte de vi skulle vänta)

-  göra ett shema för dagen

-  hindersprövning


Har vi glömt något viktigt


Skapa flashcards