28juli2010

Direktlänk till inlägg 13 december 2009

Gästlistan

Av 28juli2010 - 13 december 2009 13:31

Igår satt jag och älskling med gästlistan. Vi har haft en lista med gäster som varit ganska klar från första stund...men något namn då och då har gjort att listan så sakta har ökat. Vi har en begränsning på ca 60 personer (några till gör inte så mycket). Men nu var det drygt 70 namn. Så det har fått skäras ner en del och nu är vi nog ganska nöjda med resultatet. Det är alltid klurigt det där med vilka man ska eller bör bjuda. Det vi nu funderar över är om man kan bjuda några fler än vad vi egentligen klarar av att ha som gäster. Det borde väl rent teoretiskt vara så att alla inte kan eller är det för stor risk att göra så????


65 gäster är bjuda men på dessa inbjudna får vi lägga oss själv och vår solist, samt prästen (han är en vän till mina föräldrar) vilket då slutar i 69 personer. Det är ju några förmånga men kan man räkna med att 5-7 personer tackar nej??


Vi har några namn som vi faktiskt är osäkra på om de kan komma, några från USA, två (tror vi iaf :P) par som ska ha barn i nära anslutning till bröllopet och ett par som ska utomlands (vet inte exakt när de åker). Detta är ju dock alla personer som vi väldigt gärna vill ha med och inbjudningarna kommer ju att skickas i februari...Så antaglingen kan väl de flesta om de inte redan bokat något som inte går att ändra. Tips tack, borde vi banta listan ännu mer???


Vi kommer inte att bjuda några barn (ammande är självklart välkomna). Motiveringarna till detta är blan annat att bröllop inte är en plats för barn, Skönt för föräldrar att bara bry sig o sig själva en kväll (inte min motivering, men kan vara en iaf), nära sjö, samt att det är 25 barn sammanlagt. Vi vill hellre ha så många som möjligt av våra vänner och släktingar där än deras barn.


Nästa att göra i planeringsväg är att titta närmare på bröllopsresa samt att J efter nyår ska ansöka om namnbyte. Vi ska ta ett helt nytt efternamn och för att det ska börja gälla för mig vid bröllpet väljer vi att J byter redan innan...Inget han kommer att skylta med så det blir som namn byte vid bröllpet. Skulle vi vänta och ansöka gemensamt efter bröllopet kommer vi att få vänta till okt nov innan det går igenom...

 
 
Moule

Moule

14 december 2009 07:38

Hej
Låter riskabelt att räkna med att 7 stycken tackar nej.. Det hade jag aldrig vågat. Men gästlistan är ett helvete, det håller jag med om! =) Lycka till!

http://madebymalin.blogg.se

 
20100515

20100515

17 december 2009 14:08

Hm..jag funderar på om jag missat något ang efternamnsändringen. Vi ska hitta på eget och det bör vara en handledningstid på max 14 v enligt PRV förutsatt att man får något av de namn man sökt först och slipper komplettera md fler namn.

Ska ni hitta på ett nytt eller tar han/ni ett gammalt släktnamn?

http://brollop2010.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av 28juli2010 - 6 september 2010 19:45

Vår dag tolkad av våra helt fantastiska fotografer. De har själva valt ut bilderna för att beskriva dagen, själva har vi fått över 1600 bilder att titta på.   Här har ni länken till inlägget... http://sommarnatt.blogg.se/2010/september/det-var-...

Av 28juli2010 - 1 augusti 2010 10:15

...var helt fantastisk. Det hade inte gått att göra det bättre på något vis. Från och med nu är det en anna blogg som gäller...   http://sommarnatt.blogg.se/   Här kommer jag att fortsätta blogg om min resa genom livet. Nu mera som Fru!! Det ...

Av 28juli2010 - 19 juli 2010 21:27

Ja i söndag eftermiddag kom Maria som ska fota oss på vår stora dag hit för att kika läget lite. Dels titta sig om kring här på tomten och sen var vi väven ute på "berget" för att kika, där kan nog bli några riktigt fina bilder... hamnen är oxå väldi...

Av 28juli2010 - 14 juli 2010 08:52

Idag är det två veckor kvar....om två veckor vid den här tiden sitter jag hos frisören...Kommer nog att vara lagom nervös =) Dock känner jag mig väldigt lugn just nu. Har inte så mycket att göra, nästa så jag är orolig att jag har glömt något jätte v...

Av 28juli2010 - 11 juli 2010 22:15

Jag har verkligen inte trott att jag skulle få någon möhippa, jag har inte ens hoppats, även om jag nu på slutet kännt mer och mer att jag nog vill ha en. Men jag har förlikat mig med tanken. Mina vänner bor från Trelleborg till Stockholm, från Göteb...

Ovido - Quiz & Flashcards