28juli2010

Alla inlägg under februari 2010

Av 28juli2010 - 22 februari 2010 21:55

Ja just nu händer det inte mycket på bröllopsfronten. Huvudet är fullt av allt för mycket annat. På både gott och ont...Snart måste vi ta tag i bröllopet en hel massa kvar att fixa... Det som står näst på tur är nog följande

-beställa klänning

-boka Johans kläder

-smaka på tårtor

-prata med florist

-fundera mer exakt på hur vi vill ha dukningen


Men det några andra saker som måste fixas först, hoppas på att få en hel del klart under veckan...så vi kan ta tag i bröllopet snart igen.


Älskling har iaf skickat in pappren till PRV. Vi ska ta ett helt nytt och eget efternamn...Hoppas det går igenom, men det lär väl dröja innan vi vet det..De har ju ganska lång handläggningstid :S Det är bara Johan som byter namn nu innan bröllopet, jag tar sedan hans efternamn när vi gift oss =)


Av 28juli2010 - 17 februari 2010 08:54

Det var någon som ville se hur inbjudningskorten såg ut på insidan...så här kommer nu två bilder...Tanken från början var att skriva på "frostat" papper, men när vi gjorde en provsida för att se hur utskriften blev gjorde vi den på vanligt vitt papper..Det blev så snyggt så vi bestämde oss för vitt papper istället. Dock lite tjockare än vanligt skrivarpapper...




Silver remsan bakom är samma papper som på framsidan    


I inbjudan ligger även ett löst blad med karta och vägbeskrivning, så alla våra gäster hittar till vår plats. Jag är lite osvensk och säger att jag är riktigt stolt över mina inbjudningskort!! 

Av 28juli2010 - 16 februari 2010 14:08

Idag har jag pratat med frisören som ska göra min frisyr. Har ju tidigare bara pratat med min frisör, men hon ska ha barn samma vecka så hon vågade inte lova något, så blir min gamla frisör kan man säga...Men det känns minst lika bra det så det är lugnt.


Men eftersom jag bara pratat med S innan och hon fått stränga order om att inte säga något till någon eftersom vi varit hemliga, så har hon inte sagt mitt namn till C heller utan bara pratat om en brud. Så kändes extra roligt att prata med henne idag.


Vi har bokat en tid för ett första möte, ska bli så spännande och se vad hon har att säga. Tills dess ska jag rota fram lite bilder på vad jag tycker är snygg och även sånt som jag absolut inte vill ha...Tyckte det va lite roligt när hon sa att jag skulle leta fram sånt jag tycker är fult. Så har man ju inte själv tänkt =) Har ni några super fina eller riktigt fula bilder på frisyrer ge mig gärna dem...


Vill nog ha det lite halvuppsatt, gulligt men lite tufft. Hehe vad tror ni om den kombinationen???

Av 28juli2010 - 16 februari 2010 13:40

Nu har det varit lugnt på smyckes fronten ett tag...Hade en jätte beställning precis innan jul, men jag antar att folk håller lite mer i pengarna precis efter jul.


Jag är inne på att göra mina egna smycken, har ingen aning om hur de ska se ut eller vad jag ska ha. Använder inte jätte mycket smycken i vanliga fall, så vill inte ha för mycket. Vad tror ni, ett halsband eller armband, örhängen. Ska definitivt inte ha allt...men något hade nog varit snyggt..några förslag??


 

Svävande pärlor kanske, men jag vill ha sötvatten pärlor,

det är snyggare...


 

...eller varför inte ett enkelt pärlarmband. Men det blir ingen rosette på

 

Nä jag vet inte vad det blir. Pärlor kanske är lite tråkigt och tradditionellt, det ska ju passa till klänningen oxå. Blir ju olika smycken beroende på vilken klänning jag väljer. Veliga jag...


Av 28juli2010 - 14 februari 2010 19:17

Vi gör inget speciellt i helgen, inga present...det behövs inte i år, men fick en jätte söt rosbuske av älskling när han kom hem från jobbet i fredags. Annars har vi pratat lite om bordsplacering och typ av upplägg i tältet...Det är klurigt, men känns bra att ha ett preliminärt förslag klart, även om alla inte kommer att kunna komma så har man en grun att utgå ifrån...


Helgen har känts lite extra sprallig, men nu ska jag snart varva ner med ett skumbad tillsammans med älsklingen.


  

Den här färgen vill ja ha på mina rosor, så där underbart djupt djupröd

Av 28juli2010 - 12 februari 2010 19:29


Nu är vi ju inte längre anonyma så här är inbjudningskortet (och festhäfte, det undre) i sin helhet med namn och allt, jag är nöjd!

Av 28juli2010 - 12 februari 2010 12:41

Ja jag vet ju inte om alla har kommit fram, men jag fick några glada sms och samtal från förvånade vänner igår. Det var helt klart värt att hålla det hemligt. Jag var som ett barn på julafton igår, helt uppspelt och väldigt lycklig. Antagligen kommer det fler under helgen oxå...få se om älskling hört något under dagen...Känns iaf väldigt bra att ha släppt bomben, att kunna prata om det öppet utan att riskera att det kommer ut till fel personer.


Nästa vecka ska jag ringa frisören och spika tid, samt konsultation, sen blir det till att prata med solisten och prästen. Nu händer det grejjer =)



Av 28juli2010 - 10 februari 2010 17:37

Ja nu ligger de på lådan...Sååå spännande =) Inbjudningarna hamnade i pärlemokuvärt med ett stort hjärta som håller ihop det...

        

Hjärtat som håller ihop kuvären...

  

...på väg till lådan


Undra vem som hör av sig först...jag börjar bli aningen tjatigt nu jag vet, men jag är allt lite nervös.

Ovido - Quiz & Flashcards