28juli2010

Alla inlägg den 22 september 2009

Av 28juli2010 - 22 september 2009 21:54

Jag vet inte riktigt hur mycket jag ska avslöja här. Vill inte avlöja mig själv, men om du trillar in på den här bloggen och mot förmodan känner igen det jag skriver om. Håll det för dig själv, framför allt fråga ingen som känner mig om jag ska gifta mig. Det är ändå ingen som vet och nej jag vill helst inte ens väcka den tanken hos dem!! Så för att skriva om det jag verkligen hade tänkt.

 

För ganska exakt 6 år sedan, någon gång under tidig (augusti, september) höst -03 damp det ner ett mail i min inbox på spraydate. Vad som stod skrivet i det här mailet kommer varken jag eller min älskade ihåg men mailen blev fler och ganska långa... Mailen kom inte alltid så tätt, men de dök alltid upp, ibland ofta och ibland mer sällan men kontakten fanns där. Stundtals dejtade jag, stundtal dejtade J vilket vi var öppna med och då blev oxå kontakten mer sporadisk. Stundtals pratade vi skämtsamt om att vi borde åka iväg och åka skidor tillsammans, eller att vi borde göra något, men det var aldrig något seriöst så vi träffades aldrig. Under årens gång byttes mailen mot msn där vi med jämna mellanrum chattade med varandra och även här gick det i perioder...

 

Så en oktober dag fick jag för mig att jag bara var tvungen att åka till Liseberg. Jag frågade alla jag kunde komma på men det var igen som var intresserad eller som kunde. Jag var inte ute i speciellt god tid så jag får väl skylla mig själv. Idag är jag tacksam alla de vänner som tackade nej till en dag på Liseberg i början på oktober -07

 

...den 4:e oktober blev allt dock mer seriöst, tack vare alla nej från vänner slängde jag iväg ett spontan meddelande på msn till J, "Vad sägs om liseberg på lördag". Han tackade ja med en gång, det bestämdes att han skulle plocka upp mig vid 11-tiden på lördags förmiddagen, i detta läge bytte vi telefonnummer så vi lätt skulle kunna få tag på varandra om det hände nått eller om J behövde hjälp att hitta. Jag hade hunnit flytta ett par omgångar under de här åren (vi har dock aldrig bott i samma stad) och nu bodde vi på var sin sida om vårt avlånga men smala land...

 

Fortsättning följer

Av 28juli2010 - 22 september 2009 19:34

Vad tror ni, vågar man sy upp en klänning som man inte har provat. Har fått ett bra pris på denna klänning med små ändringar. Vill tex ha snörning i ryggen, utan släp (utomhus bröllop) och blommorna vill jag nog ha vita. Men då till problemet, jag har inte provat denna eller ens någon klänning som är lik denna, har helt enkelt inte hittat någon...vågar man då beställa en??? En annan fråga är oxå om man ska ha en lite kortare eller en lång klänning, med tanke på att vi ska vara ute och dessutom anlända i båt.



  

min dröm

Av 28juli2010 - 22 september 2009 18:17

Jaha då startar jag en bröllopsblogg. Jag och min älsakde J har planerat bröllop ett tag nu men först nu som jag känner ett behov av att skriva ner mina tankar. Så här tänkte jag skriva  om planering, önskemål och drömmar. Bloggen kommer att vara helt anonym tills den dag då vi har skickat ut inbjudningskorten. Vilket kommer att ske i februari någon gång.

 

Det finns ett fåtal personer som känner till våra stora planer och det beror på att vi har tänkt gifta oss vid mina föräldrars sommarhus. Vilket kräver att vi involverar dem och involverar vi mina föräldrar så tyckte jag det kändes mest rätt att även berätta för min älskade J:s föräldrar. Det finns en vän till mig som vet om, den vän som hjälper mig att prova ut min dröm klänning.

 

Vi hade inte tänkt ha något bröllopsfölje men däremot två toastmasters (madames) Det vet dock inget ännu...Vi hade tänkt fråga dem i januari. Så mycket hemlighetmakeri här Tungan ute

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards