28juli2010

Direktlänk till inlägg 21 mars 2010

Toastträff

Av 28juli2010 - 21 mars 2010 20:40

Igår hade vi toastträff, efter mycket om och men. Det är inte lätt att få till när den ena bor i Göteborg och den andra i Stockholm och vi i Ekjsö. Men igår var det alltså dags...Tyvärr blev det inte riktigt som vi tänkt, men det blev en väldigt trevlig eftermiddag trots allt.


Tanken var att vi skulle ta med oss Sofia till stugan och att Tina skulle möta upp oss där. Anledningen till att vi skulle ses i stugan var att de skulle få se hur det ser ut där och lättare kunna planera och lägga upp festen.


Men Sofia var inte alls pigg och kände att hon nog inte skulle orka med en hel dag med en massa folk, så det blev en eftermiddag hemma hos oss istället. Tina kom vid 14-tiden, vi fikade och tog en promenad innan Sofia oxå kom.


Vi pratade en massa om allt möjligt som har med bröllopet att göra. Det började med allt det där allmänna, klänning, Johans kläder, vigselns utformning, tältplacering, mat...ja allt sådant som alla andra frågar om oxå.


Det kommer nog bli riktigt bra det här...Vill inte skriva så mycket om vad vi pratade om eftersom vi vill hålla en hel del hemligt, roligt om det blir lite överraskningar för våra gäster. Men både Tina och Sofia hade en hel del bra tankar om mycket. En sak som vi själva tog upp var hur de vill sitta, de hade en del åsikter och det blir nog jätte bra..Ska bara placera om resten oxå, det är en hel del att ta hänsyn till när man ska placera ut 70 personer. Efter ett par timmar gemensamt snack skickade de ut oss på en kvällspromenad med hunden för att få prata lite ensamma. Med andra ord har jag ingen aning om vad deras planerar mer än att de behöver en kanon... Spännande att inte veta samtidigt som det frambringar lite oro, men de har lovat att inte skämma utt oss allt för mycket. Jag är ju inte mycket för pinsamheter!!


Egen reflektion: Glöm inte bort att bröllopet skulle vara det viktigaste 2010. Det var det största... Glöm inte bort och sänk inte kraven för att det dykt upp annat som är större.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av 28juli2010 - 6 september 2010 19:45

Vår dag tolkad av våra helt fantastiska fotografer. De har själva valt ut bilderna för att beskriva dagen, själva har vi fått över 1600 bilder att titta på.   Här har ni länken till inlägget... http://sommarnatt.blogg.se/2010/september/det-var-...

Av 28juli2010 - 1 augusti 2010 10:15

...var helt fantastisk. Det hade inte gått att göra det bättre på något vis. Från och med nu är det en anna blogg som gäller...   http://sommarnatt.blogg.se/   Här kommer jag att fortsätta blogg om min resa genom livet. Nu mera som Fru!! Det ...

Av 28juli2010 - 19 juli 2010 21:27

Ja i söndag eftermiddag kom Maria som ska fota oss på vår stora dag hit för att kika läget lite. Dels titta sig om kring här på tomten och sen var vi väven ute på "berget" för att kika, där kan nog bli några riktigt fina bilder... hamnen är oxå väldi...

Av 28juli2010 - 14 juli 2010 08:52

Idag är det två veckor kvar....om två veckor vid den här tiden sitter jag hos frisören...Kommer nog att vara lagom nervös =) Dock känner jag mig väldigt lugn just nu. Har inte så mycket att göra, nästa så jag är orolig att jag har glömt något jätte v...

Av 28juli2010 - 11 juli 2010 22:15

Jag har verkligen inte trott att jag skulle få någon möhippa, jag har inte ens hoppats, även om jag nu på slutet kännt mer och mer att jag nog vill ha en. Men jag har förlikat mig med tanken. Mina vänner bor från Trelleborg till Stockholm, från Göteb...

Ovido - Quiz & Flashcards