28juli2010

Direktlänk till inlägg 27 september 2009

Vår berättelse Del 2: Liseberg

Av 28juli2010 - 27 september 2009 18:45

Lördagen den 6:e okt... Hur min kära J började sin dag vet jag inte riktigt. Men troligtvis började den ganska tidigt, med en relativt lång bilresa. Jag började min dag med att ta en lång promenad med två arbetskamrater, vilket gjorde gott för min nervositet. Vid ganska exakt 11 så körde det upp en bil på garageuppfarten och ut kliver en kille som jag spontant tyckte va mycket snyggare i verkligheten än på de få kort jag sett tidigare. Jag slängde på mig en jacka och gick ner för att möta upp, där fick jag en kram och sen satte vi oss i bilen för att köra mot Göteborg och Liseberg. Att betala p-avgiften blev ett större företag och jag blev lämnade med en fin fin bil inklusive bilnycklarna medan J gick iväg för att växla pengar.

 

Att åka till Liseberg på hösten är verkligen något jag rekomenderar. Trots att detta va en solig och fin höst dag var det inte speciellt mycket folk där och köerna var som mest på 15 min till Balder och kanonen. Vi mjukstartade iaf med ett åk i lisebergsbanan. Sen flöt resten av dagen på i karusell efter karusell. Vi hann med alla de större åkatraltonerna flera gånger om under dagen. Vi sprang på en kompis till mig och dessutom lyckades jag träffa delar av J:s släkt redan på första "dejten". Höll mig dock lite i bakgrunden, det blir en lite konstig situation. Hur presenterar man någon som man aldrig träffat innan. Vi hade ju inte ens någon uttalad dejt utan det var ju bara en dag på liseberg. Vi åkte iaf Colerado med J:s kusinbarn och det blev ju en storry för sig, då denna stannde och vi fick klättra ut.

 

Under en period under eftermiddagen blev det väldigt många åk i FlumeRiden det var nog här som vi satt som närmast, det var här det blev lite oskyldig närkontakt. Det blev en match att hålla sig så torr som möjligt samtidigt som man ville få den andra så blöt som möjligt. Vi bytte oxå plats hela tiden, den ena satt fram den andra bak, vi satt i varandras knä osv. På kvällen spelade BWO på stora senen så vi gick dit och fick oss en gratis koncert. Kanske inget favoritband för någon av oss men de har en speciell plats i vårt hjärta efter detta.

 

Det sista vi gjorde innan vi begav oss tillbaka till bilen var en sista tur i berg-o-dal-banan och sen spelade J på lyckohjulet och vann naturligtvis storvinsten.

 

I bilen på väg tillbaka till mig började jag fundera över om detta verkligen skulle vara hejdå men bestämde mig för att det nog inte va vad jag ville. Så jag föreslog att vi skulle hyra en film och käka lite hos mig. Blev ingen hyrfilm...men vi satt och pratade om allt och ingenting hela halva natten. Vid tre tiden på natten började J fundera på om han inte skulle köra hem. Då erbjöd jag honom soffan så han skulle slippa köra, det var ju ändå en resa på ett par timmar. En godnatt puss och några timmars sömn blev det...

 

Vår resa fortsätter... (Men eftersom vi efter denna dag inte varit i från varandra mer än vad nöden kräver, typ jobb i olika delar av landet, så ser vi detta som vår dag. Så vi firar med andra ord två år om någon vecka).

 
 
Boktokig

Boktokig

30 september 2009 19:13

Vilken härlig första dag!!!

http://boktokig.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av 28juli2010 - 6 september 2010 19:45

Vår dag tolkad av våra helt fantastiska fotografer. De har själva valt ut bilderna för att beskriva dagen, själva har vi fått över 1600 bilder att titta på.   Här har ni länken till inlägget... http://sommarnatt.blogg.se/2010/september/det-var-...

Av 28juli2010 - 1 augusti 2010 10:15

...var helt fantastisk. Det hade inte gått att göra det bättre på något vis. Från och med nu är det en anna blogg som gäller...   http://sommarnatt.blogg.se/   Här kommer jag att fortsätta blogg om min resa genom livet. Nu mera som Fru!! Det ...

Av 28juli2010 - 19 juli 2010 21:27

Ja i söndag eftermiddag kom Maria som ska fota oss på vår stora dag hit för att kika läget lite. Dels titta sig om kring här på tomten och sen var vi väven ute på "berget" för att kika, där kan nog bli några riktigt fina bilder... hamnen är oxå väldi...

Av 28juli2010 - 14 juli 2010 08:52

Idag är det två veckor kvar....om två veckor vid den här tiden sitter jag hos frisören...Kommer nog att vara lagom nervös =) Dock känner jag mig väldigt lugn just nu. Har inte så mycket att göra, nästa så jag är orolig att jag har glömt något jätte v...

Av 28juli2010 - 11 juli 2010 22:15

Jag har verkligen inte trott att jag skulle få någon möhippa, jag har inte ens hoppats, även om jag nu på slutet kännt mer och mer att jag nog vill ha en. Men jag har förlikat mig med tanken. Mina vänner bor från Trelleborg till Stockholm, från Göteb...

Ovido - Quiz & Flashcards