28juli2010

Direktlänk till inlägg 5 april 2010

minnes anteckningar

Av 28juli2010 - 5 april 2010 12:16

Det måste göras inom det snaraste...

- lämna låt lista till E (vad ska hon sjunga på kvällen, förslag??)

- skicka in nya namn förslag

- fixa J´s kläder (bestämma vad han vill ha och vart vi ska hyra)

- fixa någon som kan baka tårta (finns bara ett bageri och de är dyra)

- kolla över sovplatser i närheten till gäster som undrar (det finns 6st på ett bred and breakfast i närheten)

- Räkna på ett ungefär hur många bilar som kan tänkas behöva parkering

- börja tillverka festhäften

- skriva presentation av gästerna

- hjälpa till i stugan (fixa bryggan, gäststugan, sovhuset, uteköket osv)


Känner mig orolig över maten :S förrätt och efterrätt är lugnt, det fixar mamma med huvudrätt har vi inte plats att lösa...svårt att hitta någon som har öppet mitt i sommaren...


Orolig över att pappa inte lyckats få tag på prästen. han har försökt ringa sen i början på februar, men fortfarande inget svar...dags att jaga ny??? Jag som trodde det hade löst sig...


Hur har ni andra gjort med presentation av gäserna?? Vi ska numrera platserna på ett blad i festhäfet och sen skriva en rad om varje gäst. Ex: nr 12 Brudens skönsjungande syssling. Då kan gäserna sitta vid bordet, undra över vem som sitter där på kanten, titta på "kartan" se nummret och sen kika i listan vad som står.


Vårt problem är dock att vi har fem personer som kommer att tacka ja eller nej någon dag innan eller i västa fall samma dag (de är gravida). Det är ju inte jätte svårt att bara flytta ihop gästerna så det inte blir tomma rader, men hur gör man då med numrering i festhäftet, det kommer ju inte stämma om man flyttar om vid bordet då kanske det hamnar någon helt annan på plats nr 12. Så hur har ni andra löst det???

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av 28juli2010 - 6 september 2010 19:45

Vår dag tolkad av våra helt fantastiska fotografer. De har själva valt ut bilderna för att beskriva dagen, själva har vi fått över 1600 bilder att titta på.   Här har ni länken till inlägget... http://sommarnatt.blogg.se/2010/september/det-var-...

Av 28juli2010 - 1 augusti 2010 10:15

...var helt fantastisk. Det hade inte gått att göra det bättre på något vis. Från och med nu är det en anna blogg som gäller...   http://sommarnatt.blogg.se/   Här kommer jag att fortsätta blogg om min resa genom livet. Nu mera som Fru!! Det ...

Av 28juli2010 - 19 juli 2010 21:27

Ja i söndag eftermiddag kom Maria som ska fota oss på vår stora dag hit för att kika läget lite. Dels titta sig om kring här på tomten och sen var vi väven ute på "berget" för att kika, där kan nog bli några riktigt fina bilder... hamnen är oxå väldi...

Av 28juli2010 - 14 juli 2010 08:52

Idag är det två veckor kvar....om två veckor vid den här tiden sitter jag hos frisören...Kommer nog att vara lagom nervös =) Dock känner jag mig väldigt lugn just nu. Har inte så mycket att göra, nästa så jag är orolig att jag har glömt något jätte v...

Av 28juli2010 - 11 juli 2010 22:15

Jag har verkligen inte trott att jag skulle få någon möhippa, jag har inte ens hoppats, även om jag nu på slutet kännt mer och mer att jag nog vill ha en. Men jag har förlikat mig med tanken. Mina vänner bor från Trelleborg till Stockholm, från Göteb...

Ovido - Quiz & Flashcards