28juli2010

Direktlänk till inlägg 7 januari 2010

Vår berättelse del 5: Föräldra dejter

Av 28juli2010 - 7 januari 2010 18:57

Då var det dags för en fortsättning på "vår berättelse". Vi turades om att hälsa på varandra varannan helg hos mig och varannan helg hos J. Eftersom jag var bjuden på fest och dessutom skulle på koncert med en vän några helger efter att vi träffats så fick J träffa mina vänner väldigt tidigt, men vad gjorde det, jag visste ju att det var honom jag skulle leva med.


Ganska snart in i förhållande träffade jag J´s föräldrar. Vi var över där på middag. Jag kommer inte ihåg så väldigt mycket av denna första "dejt" med hans föräldrar, jag var nog bara väldigt nervös...Det var ju första gången som jag träffar föräldrar, stort =) Jag minns iaf att de var väldigt trevliga och jag fråga J flera gånger vad de hade sagt om mig :P Fånigt jag vet men, vill ju att de ska tycka om mig oxå.


Inte förens vid jul släpade jag med mig J hem till mina föräldrar. Det blir ju på något sätt ännu större då jag inte bor i samma stad utan vi måste bo hos dem. Detta var även första gången som jag pressenterar en pojkvän hemma (om man inte räkna killen jag hade på högstadiet, men det är inte riktigt på samma nivå då). Det blev några underbara dagar med julpysslande, hundpromenader och mys. På julaftons förmiddag åkte J hem till sina päron för att fira jul. Det gick ju bra, min föräldrar gillade J =)


Under jul och nyår så var vi "sambos" på väldigt liten yta. Jag jobbade och J var ledig så han kom och bodde hos mig dessa två veckor. Nyår detta året firade vi själva på mitt loft med härlig trerättersmiddag och champagneskål vid midnatt sen fick vi ett sjuhelsikes bra fyreverkeri, eftersom jag bodde på ett berg och det ligger ett samhälle ungefär en halvmil längre bort neranför så såg vi hela detta samhälles fyrverkerier.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av 28juli2010 - 6 september 2010 19:45

Vår dag tolkad av våra helt fantastiska fotografer. De har själva valt ut bilderna för att beskriva dagen, själva har vi fått över 1600 bilder att titta på.   Här har ni länken till inlägget... http://sommarnatt.blogg.se/2010/september/det-var-...

Av 28juli2010 - 1 augusti 2010 10:15

...var helt fantastisk. Det hade inte gått att göra det bättre på något vis. Från och med nu är det en anna blogg som gäller...   http://sommarnatt.blogg.se/   Här kommer jag att fortsätta blogg om min resa genom livet. Nu mera som Fru!! Det ...

Av 28juli2010 - 19 juli 2010 21:27

Ja i söndag eftermiddag kom Maria som ska fota oss på vår stora dag hit för att kika läget lite. Dels titta sig om kring här på tomten och sen var vi väven ute på "berget" för att kika, där kan nog bli några riktigt fina bilder... hamnen är oxå väldi...

Av 28juli2010 - 14 juli 2010 08:52

Idag är det två veckor kvar....om två veckor vid den här tiden sitter jag hos frisören...Kommer nog att vara lagom nervös =) Dock känner jag mig väldigt lugn just nu. Har inte så mycket att göra, nästa så jag är orolig att jag har glömt något jätte v...

Av 28juli2010 - 11 juli 2010 22:15

Jag har verkligen inte trott att jag skulle få någon möhippa, jag har inte ens hoppats, även om jag nu på slutet kännt mer och mer att jag nog vill ha en. Men jag har förlikat mig med tanken. Mina vänner bor från Trelleborg till Stockholm, från Göteb...

Ovido - Quiz & Flashcards