28juli2010

Alla inlägg den 31 januari 2010

Av 28juli2010 - 31 januari 2010 14:22

Jo men så måste man ju kunna säga. Vi pratar ju om att Bali blir vår bröllopsresa även om vi åker dit innan. Men vi kan ju inte göra en sådan resa till. Däremot har vi pratat om att bo på hotell helgen efter bröllopet så man i alla fall får njuta av att bara vara vi två Herr och Fru =)


Igår eftermiddag satt vi och funderade på vad vi skulle vilja åka...Storstad går bort för min del och även för J tror jag, han protesterade iaf inte när jag sa det. Denna helgen vill jag bara kunna njuta och ta det lugnt...


Vi har varit inne på Halmstad, lite för att det var där som J friade, men igår drog planerna söder ut. Så nu lutar det åt Helsingborg.

  

Bilder lånade från hemsidan

     

Varför inte Grand Hotell mitt i stan...


Har även funderat lite på vad man kan tänkas göra...blir ju inte hotellrummet hela tiden ;) Wallmans verkar som ett bra förslag och även att tura till Helsingör verkar mysigt. Har ni några fler förslag kanske??? Vi kommer att vara borta fredag till söndag troligtvis, beroende på om vi börjar jobba på måndagen el inte.


Bild lånad från google

Av 28juli2010 - 31 januari 2010 13:18

Igår var vi inne i våra två guldbutiker här i stan...


I den ena blev vi väldigt besvikna...vi vet att de har egen guldsmed där, men hon visade bara färdiga kocept och när man frågade om man kunde få den på ett visst sett så sa hon bara det får jag ringa och kolla upp..inte något om att vi kan tillverka den precis som ni vill ha den.


När vi sen gick in i butik nummer två (där vi var väldigt besvikna när vi provade förlovningsringar) så var det raka motsatsen, han som äger affären var där och så hjälpsam..han visade på olika skenor, olika infattningar och sa att man kan kombinera som man vill...Provade en jätte fin ring, ganska smal med en pärlband av små små stenar...Så underbart fin. Den fanns bara i rödguld i affären, men jag vill ha i vitguld, inga problem sa han. det var inte den skena som passar bäst till min nu varande ring heller, åter igen fick vi till svar att det var inga problem...


Så det kändes med andra ord väldigt bra. =) Nu har vi i alla fall börjat kolla, ska väl åka till grannstaden oxå innan vi (läs J) bestämmer oss för något som passar.

     

Så här ser förlovningsringarna ut

helt utan stenar

vitguld och rödguld (gulguld) 

lätt borstade



Så här såg vigselringen (som jag fastnade för igår) ut

Fast den ska vara i vitguld

med en lite välvd skena


Jag tror verkligen det kommer att bli super. Min förlovningsring är 5,5mm och nu när jag vant mig vid den, hade jag lugnt kunnat ha en bredare. Så jag har funderat lite på att eventuellt ha en ganska bred vigselring, men det va inget snyggt till. Snyggast blir det om vigselringen är ungefär lika bred som vitguldet på våra förlovningsringar. Vi har vitguldet in mot handen..så det kommer bli vitt, rött, vitt när jag har båda på mig.

Ovido - Quiz & Flashcards