28juli2010

Alla inlägg den 7 januari 2010

Av 28juli2010 - 7 januari 2010 19:15

Nu börjar jag faktiskt bli lite nervös. Var och stor handlade mat inför helgen innan. Det blev en hel del, tänkte ju bjuda på trerätters...Men hemska tanke tänk om de säger nej...Det skulle kännas en aning snopet. Hoppas de antar utmaningen.


Jag har iaf planerat hur det ska gå tillväga. Blir en toast till förrätt och under denna toast kommer denna lapp att sticka fram...


  

På framsidan står deras namn


  

och så här ser insodan ut


Om ni inte kan läsa vad som står så finns det skrivet längre ner. Jag hoppas de blir glada och som sagt mest av allt hoppas jag de antar utmaningen. Sen blir det nog en massa bröllopsprat under resterande middag, som är lax med pressad potatis och till efterrärtt en vitchokladkladdkaka. Sen hoppas jag på en väldigt trevlig kväll i goda vännerslag =) Uppdatering följer efter helgen..Som sagt jag börjar bli nervös...

Av 28juli2010 - 7 januari 2010 18:57

Då var det dags för en fortsättning på "vår berättelse". Vi turades om att hälsa på varandra varannan helg hos mig och varannan helg hos J. Eftersom jag var bjuden på fest och dessutom skulle på koncert med en vän några helger efter att vi träffats så fick J träffa mina vänner väldigt tidigt, men vad gjorde det, jag visste ju att det var honom jag skulle leva med.


Ganska snart in i förhållande träffade jag J´s föräldrar. Vi var över där på middag. Jag kommer inte ihåg så väldigt mycket av denna första "dejt" med hans föräldrar, jag var nog bara väldigt nervös...Det var ju första gången som jag träffar föräldrar, stort =) Jag minns iaf att de var väldigt trevliga och jag fråga J flera gånger vad de hade sagt om mig :P Fånigt jag vet men, vill ju att de ska tycka om mig oxå.


Inte förens vid jul släpade jag med mig J hem till mina föräldrar. Det blir ju på något sätt ännu större då jag inte bor i samma stad utan vi måste bo hos dem. Detta var även första gången som jag pressenterar en pojkvän hemma (om man inte räkna killen jag hade på högstadiet, men det är inte riktigt på samma nivå då). Det blev några underbara dagar med julpysslande, hundpromenader och mys. På julaftons förmiddag åkte J hem till sina päron för att fira jul. Det gick ju bra, min föräldrar gillade J =)


Under jul och nyår så var vi "sambos" på väldigt liten yta. Jag jobbade och J var ledig så han kom och bodde hos mig dessa två veckor. Nyår detta året firade vi själva på mitt loft med härlig trerättersmiddag och champagneskål vid midnatt sen fick vi ett sjuhelsikes bra fyreverkeri, eftersom jag bodde på ett berg och det ligger ett samhälle ungefär en halvmil längre bort neranför så såg vi hela detta samhälles fyrverkerier.


Ovido - Quiz & Flashcards