28juli2010

Direktlänk till inlägg 17 januari 2010

Bröllopsresa

Av 28juli2010 - 17 januari 2010 15:21

Igår gjorde vi något galet tokigt...Vi bokade vår bröllopsresa =) Kanske inte så knasigt med tanke på att vi ska gifta oss. Men knasigt när man tittar på datumet... Vi åker nämligen den 28 maj, exakt två månader innan bröllopet. Galet tycker många, underbart tycker vi!!


Vi hade pratat om safri kombinerat med Zanzibar. Det hade blivit en oförglömlig resa... Planerna ändrades lite och nu blir det inte det, men vi tror på en underbar resa ändå och safari kan vi åka på vid ett senare tillfälle.


Planerna började ta form i torsdag (ni förstår det har gått fort) J´s barnsdomsvän hade hittat och bokat en toppen resa riktigt billigt. De tyckte vi skulle hänga på och vi tvekade lite, fundera, vred och vände på det en dag, sen igår så bokade vi. Det var lite kort om tid då priset endas gällde till den 17 januari. Det blir lite knasigt då vi åker innan bröllopet (fast vi kommer att vara bruna och fina på vår dag!!) men o andra sidan ett sånt här pris går inte att tacka nej till. Det får bli en weekend på hotell el något sådant helgen efter bröllopet istället. Inte helt fel del heller... Kanske att vi kan återvända till platsen vi förlovade oss på då, vore ju mys att åka tillbaka dit nästan exakt två år efter att min älskade friade.


Vi kommer som sagt att åka den 28 maj tillsammans med J´s barndomsvän och hennes sambo. Så det blir inte en ensam resa för bara oss två, men vi ska vara borta i drygt två veckor. Så nog ska vi få tid för oss själva ändå. Vi har endast bokat flygstol då vi har tänkt åka runt och kika läket på denna fantastiska ö. Första natten ska vi boka innan, resten tar vi där nere.


bilden lånad från google

BALI


Tillsammans med ett annat par bär det alltså av till Bali i början på månadsskiftet maj/juni. Längtar, nu är det lite som ska fixas med visum, första nattens boende, tågbiljetter till Stockholm samt fundera lite över vad man vill göra när man hamnar i paradiset. Någons om har tips?? Tror nog att jag inom kort kommer att köpa mig en bok om Bali.


Vi måste nog sätta lite mer fart på den "vanliga" bröllopsplaneringen oxå då vi "förlorar" två veckor i början på sommaren.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av 28juli2010 - 6 september 2010 19:45

Vår dag tolkad av våra helt fantastiska fotografer. De har själva valt ut bilderna för att beskriva dagen, själva har vi fått över 1600 bilder att titta på.   Här har ni länken till inlägget... http://sommarnatt.blogg.se/2010/september/det-var-...

Av 28juli2010 - 1 augusti 2010 10:15

...var helt fantastisk. Det hade inte gått att göra det bättre på något vis. Från och med nu är det en anna blogg som gäller...   http://sommarnatt.blogg.se/   Här kommer jag att fortsätta blogg om min resa genom livet. Nu mera som Fru!! Det ...

Av 28juli2010 - 19 juli 2010 21:27

Ja i söndag eftermiddag kom Maria som ska fota oss på vår stora dag hit för att kika läget lite. Dels titta sig om kring här på tomten och sen var vi väven ute på "berget" för att kika, där kan nog bli några riktigt fina bilder... hamnen är oxå väldi...

Av 28juli2010 - 14 juli 2010 08:52

Idag är det två veckor kvar....om två veckor vid den här tiden sitter jag hos frisören...Kommer nog att vara lagom nervös =) Dock känner jag mig väldigt lugn just nu. Har inte så mycket att göra, nästa så jag är orolig att jag har glömt något jätte v...

Av 28juli2010 - 11 juli 2010 22:15

Jag har verkligen inte trott att jag skulle få någon möhippa, jag har inte ens hoppats, även om jag nu på slutet kännt mer och mer att jag nog vill ha en. Men jag har förlikat mig med tanken. Mina vänner bor från Trelleborg till Stockholm, från Göteb...

Ovido - Quiz & Flashcards