28juli2010

Direktlänk till inlägg 31 januari 2010

Vigselringar i mängder

Av 28juli2010 - 31 januari 2010 13:18

Igår var vi inne i våra två guldbutiker här i stan...


I den ena blev vi väldigt besvikna...vi vet att de har egen guldsmed där, men hon visade bara färdiga kocept och när man frågade om man kunde få den på ett visst sett så sa hon bara det får jag ringa och kolla upp..inte något om att vi kan tillverka den precis som ni vill ha den.


När vi sen gick in i butik nummer två (där vi var väldigt besvikna när vi provade förlovningsringar) så var det raka motsatsen, han som äger affären var där och så hjälpsam..han visade på olika skenor, olika infattningar och sa att man kan kombinera som man vill...Provade en jätte fin ring, ganska smal med en pärlband av små små stenar...Så underbart fin. Den fanns bara i rödguld i affären, men jag vill ha i vitguld, inga problem sa han. det var inte den skena som passar bäst till min nu varande ring heller, åter igen fick vi till svar att det var inga problem...


Så det kändes med andra ord väldigt bra. =) Nu har vi i alla fall börjat kolla, ska väl åka till grannstaden oxå innan vi (läs J) bestämmer oss för något som passar.

     

Så här ser förlovningsringarna ut

helt utan stenar

vitguld och rödguld (gulguld) 

lätt borstade



Så här såg vigselringen (som jag fastnade för igår) ut

Fast den ska vara i vitguld

med en lite välvd skena


Jag tror verkligen det kommer att bli super. Min förlovningsring är 5,5mm och nu när jag vant mig vid den, hade jag lugnt kunnat ha en bredare. Så jag har funderat lite på att eventuellt ha en ganska bred vigselring, men det va inget snyggt till. Snyggast blir det om vigselringen är ungefär lika bred som vitguldet på våra förlovningsringar. Vi har vitguldet in mot handen..så det kommer bli vitt, rött, vitt när jag har båda på mig.

 
 
M A R i E (Mandelström På Ärten)

M A R i E (Mandelström På Ärten)

31 januari 2010 14:17

Åh vad spännande med bröllop och planerande i smyg? =)

Hoppas helgen varit bra.

http://www.mandelstrom.webblogg.se

 
Katja

Katja

31 januari 2010 22:03

Det blir jättefint med vitt-rött-vitt med ringarna sådär. Kul att ni fick ett så bra bemötande, får man fråga vad ringen kommer kosta, eller vet ni det än?

Det där med media-uppmärksamhet vet jag inte riktigt varför det blivit så mycket nu, i somras ringde de från vi föräldrar för ett barnrums-repotage och nu de här två. Det är oftast reportrar eller praktikanter på olika ställen som får sitta och leta sig fram via forum och liknande för att få tag på folk. men tv4 kan man anmäla sig till på deras hemsida. Vet inte om vi vill vara med, måste får fundera och veta lite mer innan vi bestämmer oss. Känns helt klart mer nervöst att vara med i tv, än att vara med i en tidning

http://giftassugen.blogg.se

 
Marie

Marie

3 februari 2010 09:56

Jag ska också ha en liknande vigselring... Den är superfin! Roligt med ännu en bröllopsblogg, är också från Jönköpings län fast jag just nu bor i Västerås (där jag pluggar) i 3 mån till... :)

http://mrsmarie.blogg.se

 
Fru Evelina

Fru Evelina

5 februari 2010 21:35

Åh så fint! Välja vigselring var typ den roligaste bröllopsförberedelsen tyckte jag :-)
lycka till med allt!

http://happilyeverafter.se

 
cilla

cilla

27 september 2010 17:43

tänk på att effekten med den matta ytan kommer avta efter en tid. Det fick vi höra av vår duktiga guldsmed Anders Fors. Vi köpte våra ringar från honom och de är handgjorda, se lite av hans alster på: www.vigselringar.nu och www.förlovningsringar.com

http://www.vigselringar.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av 28juli2010 - 6 september 2010 19:45

Vår dag tolkad av våra helt fantastiska fotografer. De har själva valt ut bilderna för att beskriva dagen, själva har vi fått över 1600 bilder att titta på.   Här har ni länken till inlägget... http://sommarnatt.blogg.se/2010/september/det-var-...

Av 28juli2010 - 1 augusti 2010 10:15

...var helt fantastisk. Det hade inte gått att göra det bättre på något vis. Från och med nu är det en anna blogg som gäller...   http://sommarnatt.blogg.se/   Här kommer jag att fortsätta blogg om min resa genom livet. Nu mera som Fru!! Det ...

Av 28juli2010 - 19 juli 2010 21:27

Ja i söndag eftermiddag kom Maria som ska fota oss på vår stora dag hit för att kika läget lite. Dels titta sig om kring här på tomten och sen var vi väven ute på "berget" för att kika, där kan nog bli några riktigt fina bilder... hamnen är oxå väldi...

Av 28juli2010 - 14 juli 2010 08:52

Idag är det två veckor kvar....om två veckor vid den här tiden sitter jag hos frisören...Kommer nog att vara lagom nervös =) Dock känner jag mig väldigt lugn just nu. Har inte så mycket att göra, nästa så jag är orolig att jag har glömt något jätte v...

Av 28juli2010 - 11 juli 2010 22:15

Jag har verkligen inte trott att jag skulle få någon möhippa, jag har inte ens hoppats, även om jag nu på slutet kännt mer och mer att jag nog vill ha en. Men jag har förlikat mig med tanken. Mina vänner bor från Trelleborg till Stockholm, från Göteb...

Ovido - Quiz & Flashcards