28juli2010

Direktlänk till inlägg 31 januari 2010

"bröllopsresa" nr 2

Av 28juli2010 - 31 januari 2010 14:22

Jo men så måste man ju kunna säga. Vi pratar ju om att Bali blir vår bröllopsresa även om vi åker dit innan. Men vi kan ju inte göra en sådan resa till. Däremot har vi pratat om att bo på hotell helgen efter bröllopet så man i alla fall får njuta av att bara vara vi två Herr och Fru =)


Igår eftermiddag satt vi och funderade på vad vi skulle vilja åka...Storstad går bort för min del och även för J tror jag, han protesterade iaf inte när jag sa det. Denna helgen vill jag bara kunna njuta och ta det lugnt...


Vi har varit inne på Halmstad, lite för att det var där som J friade, men igår drog planerna söder ut. Så nu lutar det åt Helsingborg.

  

Bilder lånade från hemsidan

     

Varför inte Grand Hotell mitt i stan...


Har även funderat lite på vad man kan tänkas göra...blir ju inte hotellrummet hela tiden ;) Wallmans verkar som ett bra förslag och även att tura till Helsingör verkar mysigt. Har ni några fler förslag kanske??? Vi kommer att vara borta fredag till söndag troligtvis, beroende på om vi börjar jobba på måndagen el inte.


Bild lånad från google

 
 
M A R i E (Mandelström På Ärten)

M A R i E (Mandelström På Ärten)

1 februari 2010 03:25

Bali låter underbart. Finns många härliga ställen man kan åka på bröllopsresa till. Mauritius har alltid varit en favorit för mig och Tonga. =)

http://www.mandelstrom.webblogg.se

 
M A R i E

M A R i E

2 februari 2010 17:22

Zanizibar har också alltid varit en dröm för mig, finns så många platser. Bali är garanterat också ljuvligt. =)
Kram

http://www.mandelstrom.webblogg.se

 
Marie

Marie

4 februari 2010 13:06

Javisst får du göra det! :) Jag är ifrån och ska flytta tillbaka till Vetlanda. Vart bor du? Om du vill svara... :)

http://mrsmarie.blogg.se

 
Marie

Marie

5 februari 2010 08:38

Ok, inte så långt härifrån då! :) Jag läser till sjukgymnast så vi har haft snart 3 år som särbos... Inte vidare kul men snart är det över, knappt 3 månader tills jag flyttar hem! Ska bli underbart!
Är det den 28 juli ni gifter er? Nått speciellt datum för er? Det blir väl en veckodag om jag inte tänker fel... :)

http://mrsmarie.blogg.se

 
Marie

Marie

5 februari 2010 15:45

Då förstår jag! Vi ska gifta oss den 31 juli. Samma dag vi förlovade oss för 6 år sedan och samma dag som älsklingen friade förra sommaren, så det är också vårt datum! Lite roligt tycker jag att man väljer ett speciellt datum och inte bara nått som passar. :)

http://mrsmarie.blogg.se

 
Lizette

Lizette

13 juni 2010 18:13

Jag hittade hit först idag.. Spännande att få följa er på er resa inför bröllopet..
Jag bor i Helsingborg nu och om ni ska hit så bara MÅSTE ni tura över till Helsingör, det är så mysigt att gå omkring där om vädret är fint dvs..
Wallmans har jag hört bra om, annars finns det ju Fredriksdalsteatern nu på sommaren..

http://lizettesliv.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av 28juli2010 - 6 september 2010 19:45

Vår dag tolkad av våra helt fantastiska fotografer. De har själva valt ut bilderna för att beskriva dagen, själva har vi fått över 1600 bilder att titta på.   Här har ni länken till inlägget... http://sommarnatt.blogg.se/2010/september/det-var-...

Av 28juli2010 - 1 augusti 2010 10:15

...var helt fantastisk. Det hade inte gått att göra det bättre på något vis. Från och med nu är det en anna blogg som gäller...   http://sommarnatt.blogg.se/   Här kommer jag att fortsätta blogg om min resa genom livet. Nu mera som Fru!! Det ...

Av 28juli2010 - 19 juli 2010 21:27

Ja i söndag eftermiddag kom Maria som ska fota oss på vår stora dag hit för att kika läget lite. Dels titta sig om kring här på tomten och sen var vi väven ute på "berget" för att kika, där kan nog bli några riktigt fina bilder... hamnen är oxå väldi...

Av 28juli2010 - 14 juli 2010 08:52

Idag är det två veckor kvar....om två veckor vid den här tiden sitter jag hos frisören...Kommer nog att vara lagom nervös =) Dock känner jag mig väldigt lugn just nu. Har inte så mycket att göra, nästa så jag är orolig att jag har glömt något jätte v...

Av 28juli2010 - 11 juli 2010 22:15

Jag har verkligen inte trott att jag skulle få någon möhippa, jag har inte ens hoppats, även om jag nu på slutet kännt mer och mer att jag nog vill ha en. Men jag har förlikat mig med tanken. Mina vänner bor från Trelleborg till Stockholm, från Göteb...

Ovido - Quiz & Flashcards