28juli2010

Direktlänk till inlägg 1 januari 2010

2010

Av 28juli2010 - 1 januari 2010 15:38

Ja nu är det ett faktum från och med idag kan jag säga "i år ska jag gifta mig". Känns märkligt, spännande och helt underbart.


Det här året kommer att slå det flesta år jag redan upplevt. Det är ju helt fantastiskt =D Nu är det dags att sätta fart med planerandet på riktigt. Ja vi har ju helt klart kommit en bra bit på väg, men nu måste mycket ske. Dock måste vi fortfarande vänta någon månad innan vi kan göra mycket. Det är det kluriga när man ska vara hemlig. Jag och älskling har iaf sagt att vi ska sätta oss ner i dagarna och skriva en lista på vad som ska göras i tur och ordning. Närmast till hands står tältofferter och bröllopsresa.


Nästa "stora" steg i planeringen blir att fråga våra tilltänkta toastmasters om de vill vara toastmaster. Det ska vi göra nästa helg över en god middag. Frågan kommer de få till förrätten på en liten lapp instoppad under toasten...


"Nu går vi alla mot en ljusare tid
Mycket planering har börjat ta vid
Vad det kan vara vill ni säkert höra
Det har faktiskt med er att göra!


Klockor ska ringa och ris ska flyga
För er vill vi nu inte längre smyga
Vi säger ja till varandra i alla våra da´r
Frågar därför om ni vill vara vårt toastpar?!"


(tack snälla Aila på bröllopstorget för denna underbara vers)

 

Håll tummarna för att de vill. Varken jag eller J kan komma på några som skulle passa så bra som dessa två till denna uppgift. En av de tilltänkta har under en längre tid tjatat och frågat om vi inte ska gifta oss snart eller om det inte är barn på G. Jag blånekar var gång..."inte så noga", "vi har inte brått", "vi tar det när det kommer" har det låtit från min sida. Men kan väl nu passa på att be om ursäkt för mina lögner. Tur att vi inte träffas så ofta, det är lättare att dra vita lögner över telefon.


Nu ska jag ta en lite powenap. Då det blev sent igår och tidigt idag. Vill inte däcka innan filmen ikväll.


Önskar er alla ett underbart 2010

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av 28juli2010 - 6 september 2010 19:45

Vår dag tolkad av våra helt fantastiska fotografer. De har själva valt ut bilderna för att beskriva dagen, själva har vi fått över 1600 bilder att titta på.   Här har ni länken till inlägget... http://sommarnatt.blogg.se/2010/september/det-var-...

Av 28juli2010 - 1 augusti 2010 10:15

...var helt fantastisk. Det hade inte gått att göra det bättre på något vis. Från och med nu är det en anna blogg som gäller...   http://sommarnatt.blogg.se/   Här kommer jag att fortsätta blogg om min resa genom livet. Nu mera som Fru!! Det ...

Av 28juli2010 - 19 juli 2010 21:27

Ja i söndag eftermiddag kom Maria som ska fota oss på vår stora dag hit för att kika läget lite. Dels titta sig om kring här på tomten och sen var vi väven ute på "berget" för att kika, där kan nog bli några riktigt fina bilder... hamnen är oxå väldi...

Av 28juli2010 - 14 juli 2010 08:52

Idag är det två veckor kvar....om två veckor vid den här tiden sitter jag hos frisören...Kommer nog att vara lagom nervös =) Dock känner jag mig väldigt lugn just nu. Har inte så mycket att göra, nästa så jag är orolig att jag har glömt något jätte v...

Av 28juli2010 - 11 juli 2010 22:15

Jag har verkligen inte trott att jag skulle få någon möhippa, jag har inte ens hoppats, även om jag nu på slutet kännt mer och mer att jag nog vill ha en. Men jag har förlikat mig med tanken. Mina vänner bor från Trelleborg till Stockholm, från Göteb...

Ovido - Quiz & Flashcards