28juli2010

Direktlänk till inlägg 23 oktober 2009

Ingen präst

Av 28juli2010 - 23 oktober 2009 20:18

Nä så är det...Nu har jag pratat med alla präster i närheten av platsen där vi valt att ha vår vigsel och alla har sagt nej. Vissa har haft en bra anledning men de allra flesta har bara inte kunnat ge svar ännu, "hör av dig till våren då vet jag hur semestern ligger" Men vadå de har väl vigslar hela sommaren, eller är kyrkan stäng under semester månaderna??? Jag tycker iaf att det låter jätte konstigt... Till våren jaha och tänk om de ska ha semester då el redan är uppbokade, då står vi där.


Jag blev så glad igår när det blev klart att kyrkan behåller vigselrätten, för det har ju oxå varit ett orosmoment. Fast trots att de nu har röstat för att behålla vigselrätten kanske vi måste välja en borgerlig vigselförättare. Det känns inte rättvist.


Det måste ju vara jätte många som gifter sig utanför sin egen församling och då har "någon annans" präst. Det måste även vara jätte många idag som gifter sig utomhus alltså inte i kyrkan och då lånar en präst, eller är jag fel ute.


Är det fler som har samma problem???

 
 
Joysan

Joysan

23 oktober 2009 23:18

Sv: tack för kommentaren! :-)...Vi var också inne på att blanda nyanser precis så som du beskriver...även rött och rosa som är färgem man egentligen inte "ska" blanda...men precis som du säger så funkar det (och blir skitsnyggt!) med rätt nyanser :-)...Lägger till din blogg i mina favoriter för det är så roligt att följa andra som också planerar bröllop till nästa sommar :-)...Konstigt förresten att prästerna säger nej! Vi har bokat vårat datum i kyrkan, men vet tyvärr inte vilken präst vi kommer få. Hur kommer det sig att "era" präster säger nej? Kram/Joysan

http://www.joysan.blogg.se

 
Katja

Katja

24 oktober 2009 10:43

Visst är det irriterande att de många inte vill boka in sig förrän till våren, och då får man ju ändå höra att man ska vara ute i god tid för att inte bli utan lokal, kyrka osv. Nu har vi bokat vigselförrättare redan, gifter oss ute, men det var en av tre som tillfrågades som kunde tänka sig boka in det redan nu.
Frisörer i stan vill inte boka in sig förrän ett par veckor (!!?) innan vigseln, men jag hittade tillslut en som verkar bra och som inte alls hade några problem att boka redan nu. Ge inte upp, någon måste ni ju kunna hitta :-)

http://giftassugen.blogg.se

 
20100515

20100515

24 oktober 2009 11:31

Men vad tråkigt. Jag har ingen erfarenhet av ämnet tyvärr då vi gifter oss i kyrkan. Vi vet dock inte vilken präst vi får än. Men det känns ju märkligt som sagt att man ska behöva vänta till våren för att få svar. Det känns ju osäkert speciellt när man vet att sommarmånaderna oftast är populäraste tiden för giftermål. Håller tummarna för att ni hittar någon snart.

http://brollop2010.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av 28juli2010 - 6 september 2010 19:45

Vår dag tolkad av våra helt fantastiska fotografer. De har själva valt ut bilderna för att beskriva dagen, själva har vi fått över 1600 bilder att titta på.   Här har ni länken till inlägget... http://sommarnatt.blogg.se/2010/september/det-var-...

Av 28juli2010 - 1 augusti 2010 10:15

...var helt fantastisk. Det hade inte gått att göra det bättre på något vis. Från och med nu är det en anna blogg som gäller...   http://sommarnatt.blogg.se/   Här kommer jag att fortsätta blogg om min resa genom livet. Nu mera som Fru!! Det ...

Av 28juli2010 - 19 juli 2010 21:27

Ja i söndag eftermiddag kom Maria som ska fota oss på vår stora dag hit för att kika läget lite. Dels titta sig om kring här på tomten och sen var vi väven ute på "berget" för att kika, där kan nog bli några riktigt fina bilder... hamnen är oxå väldi...

Av 28juli2010 - 14 juli 2010 08:52

Idag är det två veckor kvar....om två veckor vid den här tiden sitter jag hos frisören...Kommer nog att vara lagom nervös =) Dock känner jag mig väldigt lugn just nu. Har inte så mycket att göra, nästa så jag är orolig att jag har glömt något jätte v...

Av 28juli2010 - 11 juli 2010 22:15

Jag har verkligen inte trott att jag skulle få någon möhippa, jag har inte ens hoppats, även om jag nu på slutet kännt mer och mer att jag nog vill ha en. Men jag har förlikat mig med tanken. Mina vänner bor från Trelleborg till Stockholm, från Göteb...

Ovido - Quiz & Flashcards