28juli2010

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2009

Vår Berättelse del 4: Första dejten i J´s stad

Av 28juli2010 - 25 oktober 2009 13:57

De första veckorna åkte J till mig. Sen kom en helg då jag egentligen var uppbokad på annat håll. Fredagskvällen på orten där jag studerat i fyra år och sen lördagen och söndagen hos mina föräldrar. Tanken på att inte få träffa min underbara denna helg var väldigt jobbig. Det skulle innebära att det skulle gå två veckor till nästa träff (ingen lång tid kanske, men som nykär känns det olidligt). Jag gjorde med andra ord allt för att ändra mina planer.


Fredagkvällen var inget alternativ, men att korta ner de två dagarna hos mor och far till en vore möjligt. Så tidigt på söndags morgonen steg jag upp för att åka mot J´s hemstad, en väldig omsväng för att ta mig tillbaka till min egen ort men vad gör man inte för kärleken. Jag var framme där på förmiddagen och även om jag hade långt att köra hem sen så fick vi iaf en dag tillsammans.


Jag blev väldigt positivt överraskad av J´s lägenhet. Ingen ungkarlslya här inte...Väldigt fint i ordning och stilren, precis en sån kille jag gillar ;) Nä inte för att det hade spelat så jätte stor roll...Men visst hade det varit lite jobbigt om man kommit in i värsta ungkarlslyan med smutstvätt, disk och bröte överallt. Vi hade en jätte trevligt dag i en fin fin lite stad där jag aldrig tidigare satt min fot. Vi tog en härlig långpromenad, det var ett krosslopp i skogarna utanför staden, så vi gick dit för att titta och jag måste erkänna att jag tyckte det var ganska kul. Sen var det hem och äta och mysa lite i soffan innan jag återigen var tvungen att sätta mig i bilen och köra de många milen hemåt.


På veckorna var telefonen städigt upptagen och ganska snart bytte J abonemang så vi skulle kunna ringa gratis till varandra... Veckorna gick långsamt och helgerna allt för fort. Under hösten träffade jag inte mor och far speciellt mycket då jag inte ville "offra" en helg till det.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av 28juli2010 - 6 september 2010 19:45

Vår dag tolkad av våra helt fantastiska fotografer. De har själva valt ut bilderna för att beskriva dagen, själva har vi fått över 1600 bilder att titta på.   Här har ni länken till inlägget... http://sommarnatt.blogg.se/2010/september/det-var-...

Av 28juli2010 - 1 augusti 2010 10:15

...var helt fantastisk. Det hade inte gått att göra det bättre på något vis. Från och med nu är det en anna blogg som gäller...   http://sommarnatt.blogg.se/   Här kommer jag att fortsätta blogg om min resa genom livet. Nu mera som Fru!! Det ...

Av 28juli2010 - 19 juli 2010 21:27

Ja i söndag eftermiddag kom Maria som ska fota oss på vår stora dag hit för att kika läget lite. Dels titta sig om kring här på tomten och sen var vi väven ute på "berget" för att kika, där kan nog bli några riktigt fina bilder... hamnen är oxå väldi...

Av 28juli2010 - 14 juli 2010 08:52

Idag är det två veckor kvar....om två veckor vid den här tiden sitter jag hos frisören...Kommer nog att vara lagom nervös =) Dock känner jag mig väldigt lugn just nu. Har inte så mycket att göra, nästa så jag är orolig att jag har glömt något jätte v...

Av 28juli2010 - 11 juli 2010 22:15

Jag har verkligen inte trott att jag skulle få någon möhippa, jag har inte ens hoppats, även om jag nu på slutet kännt mer och mer att jag nog vill ha en. Men jag har förlikat mig med tanken. Mina vänner bor från Trelleborg till Stockholm, från Göteb...

Ovido - Quiz & Flashcards