28juli2010

Direktlänk till inlägg 28 oktober 2009

Oväntad ledig förmiddag

Av 28juli2010 - 28 oktober 2009 08:51

Precis när jag skulle gå till jobbet, stod färdig i dörren med nyckeln i handen, ringde telefonen. Det var från Jobbet, en kollega hade fått ryggskott och skulle således inte komma till jobbet idag. Eftersom jag är den som jobba senast näst efter hon som inte kommer fick jag frågan om jag kunde stänga. Jag hade inget planerat ikväll så det är klart jag ställer upp...Då det är höstlov och vi har ganska få barn så tyckte de inte jag behövde komma in förens vid lunch. Känns ju helt ok att få en oplanerad ledig förmiddag. Har fått en del gjort här hemma...plockat i ordning lite, lagt in tvätten och sist men inte mins har jag gjort en hel de inbjudningar..


Nu är det bara fem kvar att göra sen är jag klar!! Tyvärr saknas det lite "material". Jag har sakerna hemma, men hade räknat lite fel och inte skurit till tillräckligt med delar. Så nu får älsklingen låna hem skärmaskinen från jobbet. Men jag väntar lite, så jag hinner få hem varorna från panduro, då kan jag skära delarna till festhäfterna samtidigt. Känns väldigt bra att ha kommit så långt med detta. Kommer nog vara mycket nog runt jul och till våren så känner att det är helt rätt att vara ute i så god tid.


  

Kan inte säga det nog, men jag är sååå nöjd


Men vad tror ni om att lägga en silverrämsa bakom det röda siden bandet, på festhäftet?? Det kommer då att sticka fram ca 0,5 cm på höger sidan om bandet. Det blir samma silverpapper som ligger bakom vårt monogram på inbjudningarna. Känns som att det skulle knyta ihop säcken ännu lite till.


Något jag oxå börjat fundera på nu när inbjudningarna nästan är klara är hur borsplaceringarna ska se ut. Någon som har några bra tips???

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av 28juli2010 - 6 september 2010 19:45

Vår dag tolkad av våra helt fantastiska fotografer. De har själva valt ut bilderna för att beskriva dagen, själva har vi fått över 1600 bilder att titta på.   Här har ni länken till inlägget... http://sommarnatt.blogg.se/2010/september/det-var-...

Av 28juli2010 - 1 augusti 2010 10:15

...var helt fantastisk. Det hade inte gått att göra det bättre på något vis. Från och med nu är det en anna blogg som gäller...   http://sommarnatt.blogg.se/   Här kommer jag att fortsätta blogg om min resa genom livet. Nu mera som Fru!! Det ...

Av 28juli2010 - 19 juli 2010 21:27

Ja i söndag eftermiddag kom Maria som ska fota oss på vår stora dag hit för att kika läget lite. Dels titta sig om kring här på tomten och sen var vi väven ute på "berget" för att kika, där kan nog bli några riktigt fina bilder... hamnen är oxå väldi...

Av 28juli2010 - 14 juli 2010 08:52

Idag är det två veckor kvar....om två veckor vid den här tiden sitter jag hos frisören...Kommer nog att vara lagom nervös =) Dock känner jag mig väldigt lugn just nu. Har inte så mycket att göra, nästa så jag är orolig att jag har glömt något jätte v...

Av 28juli2010 - 11 juli 2010 22:15

Jag har verkligen inte trott att jag skulle få någon möhippa, jag har inte ens hoppats, även om jag nu på slutet kännt mer och mer att jag nog vill ha en. Men jag har förlikat mig med tanken. Mina vänner bor från Trelleborg till Stockholm, från Göteb...

Ovido - Quiz & Flashcards