28juli2010

Direktlänk till inlägg 31 oktober 2009

Igår provade jag klänning

Av 28juli2010 - 31 oktober 2009 13:07

Igår tog jag och min älskade en tur förbi en brudbutik när vi åkte till mina föräldrar. Det känns så bra att prova klänningar, det gör allt ännu mer verkligt och man blir lite extra glad sådär. Tror även att denna tur gjorde allt mer verkligt för min J oxå. Tror jag har fått allt lite klarare när det gäller klänningen nu, men någon mer tur i någon mer butik får det nog bli, har fortfarande inte provat någon kortare klänning. Även om jag nog har bestämt mig för en lång variant. Resultatet får nog bli en kombination av flera olika klänningar med "drömklänningen" som bas. Måste ringa och pratat med den kvinna jag haft mail kontakt med och se hur mycket ändringar som är möjligt att göra...Priset jag har fått är ju bra och vill helst inte att det sticker iväg för mycket...





   

Drömkläningen...

 

  

... men vita "broderier"

 


 

...utan släp men litelite längre bak så den "dras ut"...

 

  

...snörning i ryggen med organsaband (hon har bara snörat ihop lite)

 

Däremot har det dykt upp ett nytt dilemma...alltid dessa dileman. ska man ha en rak överdel på klänning eller ska man ha en hjärtformar överdel?? Jag tyckte spontant att det kändes konstigt med hjärtformad överdel. Jag är inte van vid att brösten är ihop tryckta så det blir en tydligt decoltage (stavas det så???) Hon i butiken tyckte däremot att det var väldigt snyggt på mig, det öppnade upp mig lite och mina bröst gjorde sig väldigt bra i den klänning, tyckte hon. Vad tycker ni???



     

rak överdel / hjärtformad överdel

 

Utifrån mina "önskemål" ovan...Vad tror ni, kan det bli en snygg klänning, eller verkar det hel knasigt att kombinera så här mycket från olika klänningar?? Era tankar är viktiga...att prata med mig själv är svårt, man får inte så mycket input då.

Uppdatering: Jag har bestämt mig för att en rak överdel känns mer jag och det är det jag kommer att känna mig mest bekväm i.

 
 
Julibruden

Julibruden

31 oktober 2009 18:48

Jag har också provat båda varianterna av överdelen och jag gillade den raka är snyggare än den hjärtformade. Tyckte att den hjärtformade visade lite föör mkt av min byst och det gillade jag inte.

http://julibrudens.blogg.se

 
Moule

Moule

2 november 2009 07:23

Hej
Jag tycker att det hjärtformade var MYCKET snyggare än den raka!!

http://madebymalin.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av 28juli2010 - 6 september 2010 19:45

Vår dag tolkad av våra helt fantastiska fotografer. De har själva valt ut bilderna för att beskriva dagen, själva har vi fått över 1600 bilder att titta på.   Här har ni länken till inlägget... http://sommarnatt.blogg.se/2010/september/det-var-...

Av 28juli2010 - 1 augusti 2010 10:15

...var helt fantastisk. Det hade inte gått att göra det bättre på något vis. Från och med nu är det en anna blogg som gäller...   http://sommarnatt.blogg.se/   Här kommer jag att fortsätta blogg om min resa genom livet. Nu mera som Fru!! Det ...

Av 28juli2010 - 19 juli 2010 21:27

Ja i söndag eftermiddag kom Maria som ska fota oss på vår stora dag hit för att kika läget lite. Dels titta sig om kring här på tomten och sen var vi väven ute på "berget" för att kika, där kan nog bli några riktigt fina bilder... hamnen är oxå väldi...

Av 28juli2010 - 14 juli 2010 08:52

Idag är det två veckor kvar....om två veckor vid den här tiden sitter jag hos frisören...Kommer nog att vara lagom nervös =) Dock känner jag mig väldigt lugn just nu. Har inte så mycket att göra, nästa så jag är orolig att jag har glömt något jätte v...

Av 28juli2010 - 11 juli 2010 22:15

Jag har verkligen inte trott att jag skulle få någon möhippa, jag har inte ens hoppats, även om jag nu på slutet kännt mer och mer att jag nog vill ha en. Men jag har förlikat mig med tanken. Mina vänner bor från Trelleborg till Stockholm, från Göteb...

Ovido - Quiz & Flashcards